Eskolako Agenda 21aren helburua " gizakiaren - gizartearen - ingurumenaren" arteko harremanak hobetu eta bizi-kalitatearen eta ingurumen-kalitatearen arteko oreka dinamikoa sortu edo eusteko bakarka edo taldean esku hartu nahi duten hiritar aditu eta arduratsuak lortzea da.
Behin eskola batean programa atxikiko dela erabakita, ingurumen
Batzordea antolatzen da; batzorde horretan EA21eko arduradunak parte hartzen
du. Ikasturte bakoitzean, ingurumenaren inguruko gai edo arazo bat hautatzen
da, eta horren inguruan garatzen da programa, hiru lan-eremuak (ikastetxearen
kudeaketa iraunkorra, curriculum-berrikuntza eta komunitatearen parte hartzea)
alde batera utzi gabe. Kontuan izan behar da azken helburua garapen iraunkorra
lortzea dela.
Informazio eta sentsibilizazio fasea eta gero, Batzordeak diagnostikoa ez
ezik, ekintza plana ere egin eta gauzatu behar du. Ondoren, emaitzak eta
prozesua aztertuko dira, ekintzak ebaluatu eta ondorioetara eta hobetzeko proposamenetara
eta aukeretara iritsi, eskolak parte hartzeko foro batean. Udal Foroak
prozesuaren azken memoria aztertuko du, eta eskolakoek egindako ekarpenei
erantzuna emango die.
EA21en programara atxikitako ikastetxeetako eskola-adineko ordezkariak
bigarren hiruhilekoaren erdialdera bilduko dira Eskola arteko Foroan.
Parte-hartzaile bakoitzak aurkeztuko du ikasturtean hautatutako gaiaren
inguruan ikastetxearen auzoan egindako azterketa-lana, eta azterketa horretan
oinarritutako gomendioak emango ditu. Ondoren, azken dokumentua egingo da
ikasturteko EA21en lanaren ondorio guztiekin, eta ekainean Udalaren Osoko
Bilkuran aurkeztuko da.
Beraz, proiektu honekin, ikastetxeek gizartearen eta ingurumenaren premiei erantzun nahi diete; ikasleak, hiritar aditu, arduradun eta parte hartzaile bihurtzen dituztelarik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario